Trainingsdag: BreinOnderwijs in de Praktijk

Eerstvolgende datum: Zaterdag 12 september 2015

Verhoog het leerrendement van de leerlingen met breinonderwijs in de Praktijk!

Het brein houdt de wetenschap bezig, leerresultaat de scholen en leerlingen de leerkrachten. Breinleren krijgt volop aandacht in het onderwijs, maar hoe vertaal je breinkennis naar een hoger leerrendement.
Theorie of leerstof is erg digitaal, abstract en los van het lichaam. Dit is een bewust proces. Wanneer leerlingen leerstof verwerken is dat omdat er op het niveau van submodaliteiten (de zintuigen) iets gebeurt zonder dat ze zich daarvan bewust zijn. Binnen de NLP worden de vijf zintuigen (zien, horen, voelen, ruiken, proeven) modaliteiten genoemd. In ons functioneren neemt ons denken en handelen de belangrijkste plaats in. Submodaliteiten zijn zintuigelijke bouwstenen waarmee je de zintuigen kunt afstemmen om daarmee de kwaliteiten te veranderen.

In deze training leer je waar NLP echt het verschil maakt in onderwijsland.
De nadruk ligt niet op ‘wat’ je leert maar ‘hoe’ je leert. We gaan dus met het proces bezig en dat heeft een positief effect op het leren en hoe je de leerling echt kunt bereiken. Hoe je de leerlingen succes kan laten beleven en laat ervaren dat ze wat waard zijn.
Veel leerkrachten zijn van oudsher gericht op fouten in plaats van wat er allemaal goed gaat. Het is beter de leerlingen altijd te zeggen dat ze geen fouten kunnen maken omdat ze alles toch zo goed mogelijk doen. Uiteraard is het wel zo dat soms dingen fout gaan. Bijvoorbeeld bij toetsen kan het behaalde resultaat afwijken van het gewenste resultaat maar dat zijn nu juist de leerpunten. Voor leerlingen is het veel beter om te ervaren dat ze de dingen goed doen en dat fouten niet bestaan. Er is alleen feedback. Maar hoe breng je dat in de praktijk.
Dat leer je tijdens deze trainingsdag:

  • Op welke manier kun je je breinkennis inzetten om op een leuke en eenvoudige manier te onderwijzen.
  • Inzicht in de manieren waarop je zelf communiceert en de invloed daarvan op leerlingen.
  • Hoe leer je de leerlingen zelfvertrouwen te krijgen of te ontspannen zodat ze dat op kunnen roepen in situaties waarin ze dat nodig hebben.
  • Het onderkennen van de gevoelens en behoeften van anderen.
  • Aan het gedragsniveau werken door ondermeer andere capaciteiten aan te leren.
  • Hoe moet je omgaan met zorgleerlingen.
  • Wat kun je doen zodat deze zorgleerlingen het gewenste onderwijsniveau halen.
  • Technieken leren die je als leerkracht eenvoudig kunt inzetten.
  • NLP-Spellingstrategie (speciaal voor leerlingen met dyslexie).

De training is nuchter, praktisch en gericht op de (onderwijs)praktijk.

Breinonderwijs is een training voor:
Leerkrachten die hun persoonlijke effectiviteit, vitaliteit en werkplezier willen versterken. Lang niet alle leerkrachten zijn op de hoogte van deze middelen, en daar wil ik graag wat aan doen. Met dit trainingsprogramma worden leerkrachten bewust gemaakt van de mogelijkheden die zij altijd al in huis hebben gehad. Je krijgt inzicht in je eigen patronen en je bent je bewuster van wat jou energie kost en energie oplevert.
Deze training geeft inzicht of je daadwerkelijk breinvriendelijk onderwijs geeft.
Geef je nu op en verhoog het leerresultaat van je leerlingen!

De dag duurt van 10.00 tot 17.00 uur en vindt plaats in ‘Het Convenant’, Oude Dijk 15, in Sneek.
Het Convenant is goed te bereiken zowel met de auto als met het openbaar vervoer.
De investering voor deze trainingsdag bedraagt € 129,00 (incl. 21%btw) per persoon.

Wil je met 3 of meer collega’s komen? Bel (06) 216 656 14 voor een interessante kortingsregeling en persoonlijk advies.


Comments are closed.